jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-05-05 07:21

Söndag den 5/5


Igår fick Alice komma ut, men hon blev så rädd första gången att jag bar in henne igen.

Andra gången gick bättre då hon undersökte altanen och så många dofter i luften.


   


Jag började med att byta kulhandske på Anders släpvagn.

Sedan tippa upp den på sidan så jag kunde undersöka undersidan och fäste elsladdar och annat som hängde.

Tippade ned och pallade upp, loss med ett däck och bromstrumma men det såg fint ut där inne så tillbaks med allt och så justerade jag bromsarna så de tog någorlunda lika, det kändes då bra.

Draget fick nytt fett insprutat och så blev det glass och kaffe på altanen.


Erik kom lite tidigare och träffade en kelsjuk kisse och fikade.

Efter att han åkt hem så började Inger städa badtunnan och jag gräva runt lampstolpen vid husvagnsinfarten.


Sedan gjorde jag kväll då mitt knä inte kändes bra.

Det blev middag och naturprogram om skogen följt av Frostbiten och Scott & Bailey.

Koll av datorn och så har jag sovit ganska bra.


Men haft lite ont men klockan sex värkte mitt högra knä och händerna.

Så idag har eller måste jag ta det lite lugnare och det är ju ändå söndag.


Jag blev fast här med liten katt i mitt knä men ändå bättre där än på tangentbordet.

 


Men nu vill jag komma igång med årets arbete, gräva avlopp och renovera men varken grävaren eller snickarna hör av sig.

Kanske måste prata med några andra företagare för nu misstänker jag att det inte kommer att bli något gjort i år.

Eller så får jag göra allt själv, brukar vara det bästa OM det ska bli något eller så skiter jag i allt och låter det vara som det är.

Det funkar ju än så länge.


Men i eftermiddag/kväll ska Inger in till Vindeln och vill ha med mig för att skruva isär köksbordet vi köpte och det ska slipas och lackas.


Lite sämre väder idag, inte lika soligt och varmt, bara +2.9° utanför fönstret och i Vindeln +6.2°

Väderstationen visar +3,3° och 2 m/s ostlig vind.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

         


och snart ingen snö kvar ute på åkern.

    

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar