jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-27 08:17

Lördag den 27/4


Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren.

Satt i salongen med korsord och katt i knät.

Satt här vid datorn och katt i knät.

Satt och åt mat i köket utan katt i knät   


En nästan helt normal dag i mitt liv här i Vindeln.

För ute snöade/regnade det och Inger gick iväg på aktivitet någonstans.


Matinéfilm på TV men jag såg inte hela utan bara början, en gammal svensk film men inte så bra.

Inger kom hem och lite senare blev det paj till middag som vi åt i köket, efter maten blev det TV och ett naturprogram.

Tredje delen på Världens natur: Stormfödd som finns på SVTplay

Efter det ett avsnitt av Frostbiten, de som bor ensligt till i Alaska runt polcirkeln.

Vi fortsatte med Scott & Bailey

Det blev sängdags och vi försökte separera Lycka och Alice så jag gick isäng och Inger höll Alice i köket men jag fick ändå inte upp Lycka till mig i sängen. Hon låg för sig själv men det går bättre, inte så mycket fräsande när Alice kommer för nära utan nu kan de då titta på varandra.

När vi satt och såg på TV låg Alice hos oss och Lycka satt/låg vid fåtöljen.


En stund med ljudboken innan jag släckte och har sovit ganska bra.

Vaknade och steg upp ½7 och ute snöar det lätt men varmt så det blir inget på vägen.


På ÄlgTV eller älgvandringen så har de fångat en fin lokatt som visade upp sig ute på isen.

 

Efter bilden så smög den på några fåglar men hade ingen chans till frukost.


Idag får vi se vad det blir. Ska ägna mig en stund åt katterna eller främst Lycka som vi inte får glömma bort.

Igår så satt hon så fint på kaffebryggaren

 


Eljest har hon en plats högst upp på hyllan.

 

Inget som skulle hindra Alice att hoppa dit upp men det gör hon inte.


Nu har jag Lycka här hos mig och Alice är ute hos Inger någonstans.

Vädret ska bli varmare men ingen sol och på måndag är det mer nederbörd på gång.

Jag får väl se när jag åker tillbaks till stugan.


Nu +3.3° här i Vindeln och i stugan +1,1°

Det verkar inte blåsa för den snö som faller dalar rakt ned.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

       

 

Det syns att det är kallare och mer snö i stugan än i Vindeln, bilderna nedanför.

 

   

 

Vindmätaren här i Vindeln hänger då rakt ned.

    

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar