jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-26 09:01

Fredag den 26/4


Idag fyller svågern Jan-Erik år

 

Så då blir det ett stort

 

från jag och Inger i Vindeln.



Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången.

De nosade på varandra genom gallret i transportburen och...

Lycka var lite rädd att komma ut men till slut så kom hon och det blev lite fräsande och morrande.


Vi tog kaffe i salongen och Lycka kom in och hoppade upp bakom blommorna i fönstret, morrade som ett lejon på savannen, dovt och djupt i halsen men till slut sov Alice på soffan och Lycka hittade en plats i bokhyllan där hon hade översigt och så sov båda två.


Inger hade aktivitet i Församlingsgården så jag beslutade att följa med, vi fick ju mat där, Tacos och kaffe med tårta till då chefen tydligen fyllde 60 år just igår.

Jo det blev andakt och då fick vi både bröd och vin, nattvarden och evigheter sedan jag fått den.


Vi gick hem och jag konstaterade att golvlampan i salongen och gardinerna hängde kvar, likaså i köket så de kunde inte ha rivit hela lägenheten.

Faktiskt såg det fint ut och Alice kom och tog emot oss i hallen, Lycka låg någonstans.


Jag lyckades starta en film i rummet från USB-minne och då låg Lycka uppe vid min skrivare och Alice kom och låg hos mig i soffan.

Inger lyssnade på radio så jag hade hörlurar på mig, men halvvägs i filmen stannade den.

Hur jag än försökte kom den inte längre än typ 50 minuter, men här i datorn fungerade den fint så jag fortsatte se filmen på datorn.


Det blev kväll och sängen och ingen ljudbok utan jag läste pappersboken jag tidigare glömde här och Alice utmed mig.

Har sovit gott inatt och drömt, kört folkabuss, gått på upplöjda gator i Umeå där man skulle köra rally.


Enligt Inger har Lycka kommit och legat i sängen en stund.

Vaknade 4, 5 och 6 men somnat om ända till, nästan åtta och då var Inger redan uppe.


Lycka låg och sov på översängen här inne i kontoret.


Det har varit lite kiv mellan kisse på morgonen, Lycka är inte riktigt nöjd att Alice är här när hon kommer för nära.

Alice är ju van vid att ha 20 katter och 3 hundar runt sig där hon kom ifrån Djurskyddet.

 


Lycka fick då mat här inne hos mig

 


och dörren stängde jag så hon fick lite matro.

 


När hon ätit gick hon och lade sig i fönstret och

 


det kanske känns bra att ha mig mellan henne och henne där ute i lägenheten.

 


Det är ungefär som när Lycka kom till Gunnar hemma på Västerslätt, då var det också "spott o fräs" som vi säger fast så långt gick det inte eller har gått nu. 


Vad vi gör idag vet jag inte, det blev inget behov av att åka till stan men vi får se vad det blir, några grader över noll och det ska komma en hel del nederbörd enligt yr.no

   


Nu har jag +2.9° i stugan och +4.9° här i Vindeln så inte undra på att den snö som kom har försvunnit    

Som jag sa får vi se vad det blir av dagen.

 

Väderstationen kommer jag inte åt här ifrån Vindeln men det ser inte ut att blåsa.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

          

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar