jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-25 06:44

Torsdag den 25/4


Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det.

Aprilväder alltså.

Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader under.

Solens strålar värmde ändå genom molnen så det tinade ändå så smått.


Men synd om småfåglarna speciellt insektsätarna som kommit hit som sädesärlan.

       

Inte heller Lycka tyckte om vädret utan låg mest här inne och hade det skönt utmed mig.


Matinéfilm på SVT1 och Stage Door Canteen eller Den stora stjärnparaden från 1943 mitt under WW2 och det var den det handlade om men inga krigsscener utan på förläggning innan soldater åkte iväg och med mat och underhållning av många stora artister.

Som Harpo Marx som hade en kort visning.

Lagom underhållande även om bildkvaliten inte var den bästa, men 1943.


Till slut blev det middag och jag värmde lasagne och pizzasallad till.

Det blev mer film och nu något trevligare från Netflix.

Love at First Sight (Netflixlänk) eller som de översatt till Svenska blir Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet (IMDb)

 

Inger ringde vid nio då filmen tog slut och jag startade en ny film.

A Tourist's Guide to Love

Jag har börjat på den tidigare men inte sett mer än en kvart, det blev likadant igår så efter en kvart stängde jag och gick isäng och klockan var inte mer än halv tio.  

En kort stund med ljudboken och Lycka vid mina fötter, sedan har jag sovit gott i natt så klockan fem vaknade jag.

Men låg kvar och småsov fram emot sex då jag steg upp och duschade.

Frukost och Lycka lade en hårboll på köksgolvet just efter att hon fått mat, sicket slöseri på kattmaten.


Idag då, jag funderar på att räkna ut isoleringen på förrådet vi tänkt göra, hur mycket material går det åt och kostnaden.

Men undrar även på om jag ska ta Lycka med mig till Vindeln så hon och Alice får träffa varandra.

Det skulle även, kanske passa med logistiken om vi ska in till stan.

Och så får ju jag träffa Inger.


Idag ska tempen stiga och bli +5° vid lunchtid. Då lär väl den här snön försvinna, det är ju ändå bara ett par cm på marken.


Nu kvart över sju har jag -1.0° och -0.5° i Vindeln.

Väderstationen visar -1.4° och 1,0 m/s sydlig vind. Nu stiger väl pollenhalten.

Som kallast hade jag -2.5° vid halv tre.

 

Morgonbilderna ser ut så här och de sparade jag tidigt i morse.

 

Den här klockan går en timme efter, vet inte varför den inte går över till sommartid som andra ur.

       

 

Nya bilder ser ut så här.

         

 

Spår av människa (jag) katt och skogsmus.

 

 

Men musjägaren ligger här inne i värmen.

 

 

Det tinar lite på tak och bil.

    

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar