jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-22 07:40

Måndag den 22/4


Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.

 


Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.

 


Men hon knatade runt och kollade in nya stället.

 


Hittade igen matte

 


och matskålarna där det fanns mycket gott.

 


Vi satt i "salongen" för kaffe och hon lade sig en kort stund på stolen utmed, passade på att tvätta sig lite och det behövdes.

 


Lite senare satt jag vid datorn och pysslade när hon kom och intog min fotpall.

Nu är hon då registrerad hos Jordbruksverket och det gick väldigt snabbt att göra för endast 40:-


Alice är förresten inte så gammal, fyller 2 år den 1/6 i år så då blir det tårta.

 


Men du ser ju ett litet problem, hon lossar hår och ingen karda hade vi i Vindeln.

 


Jag kanske inte hade bästa kattvänliga tröjan på mig, men det kunde ha varit värre, jag kunde ha haft min gröna plychklänning. DEN är som en magnet för katthår, som en sån där borste för kläder.

   


Men pallen var skön och hon fick ju ligga nära mig.

 


Inger gjorde lasagne till oss som vi för lugnets skull åt i köket men efterrätt och kaffe/te tog vi i soffan till TV och Scott & Bailey där Alice hittade en skön plats mellan oss.


 


Vi såg två avsnitt innan jag packade ihop och åkte hit till stugan och Lycka som blev glad när jag kom.

Efter att ha packat upp lite mat och datorn så blev det soffan och vi såg en film som de nu släppt på Netflix.

Rebel Moon Part 2: The Scargiver

 

Har man sett ettan så vill man ju se tvåan och det bäddar och verkar bli en tredje film.

Fast nu kan han inte ha överlevt.      ELLER?


Vi gick isäng närmare midnatt och ingen ljudbok utan jag har sovit gott och det har nog Lycka också gjort, fast nu ligger hon här hos mig uppe på skrivaren som jag lagt en dyna på.


 


När hon ändå ska ligga där kan hon få ligga skönt och dessutom mår nog skrivaren bättre av det.


Idag borde jag ta mig till Vindeln för att kolla (klappa) Alice hur de två där nu sovit inatt.

Älgvandringen startade på svtplay inatt så nu har jag den uppe till vänster och nere väderstationen, på laptopskärmen fiskeörnarna (fiskgjuse) i Norge, på plattan till höger mina kameror och så bloggar jag uppe till höger.
Som NASAs kommandocentral nästan eller studion för älgvandringen men än inga älgar fast det är väl för mycket att hoppas på.


 


Det var kallt inatt med -12° klockan fyra, nu -4.8° utanför fönstret och i Vindeln -3,7°

Väderstationen säger nu -3,9° och 1,0 m/s ostlig vind och det kändes inte så kallt när jag gick ut och gav fåglarna lite mat samt körde in snöslungan under tak då det just då snöade, men det blev inte så många flingor att det märktes på marken.

Fåglar, änder m.m finns det i älgvanringen så alltid något fint att titta på.


Igår fick jag lite tid att kolla toalettstolar och tror jag hittat en som passar oss men jag får köpa nya spolknappar så jag får de upphöjda men allt finns på Bauhaus i Umeå.

 


Morgonbilderna ser ut så här men det får räcka med webbkamerabilderna, går jag iväg så ska Lycka hänga med mig och hon sover så gott nu att jag inte vill störa henne.

         

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar