jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-21 08:02

Söndag den 21/4

6 timmar kvar för nu är klockan åtta.


Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.

 

För vid 14-tiden kommer Gabriella från Djurskyddet till Vindeln med lilla Alice och det längtar jag till även om det kan vara väldigt jobbigt med ett husdjur.


Idag har även Anette, alltså Emils mormor födelsedag.

Så då blir det ett

 

till henne från hans farmor o farfar

Alltså jag och Inger.


Igår så blåste det snikallt här så vi beslutade oss för att ta bilen och åkte till Tavelsjö Wärdshus där vi åt god mat och hade det trevligt. 

När vi kom dit kom även solen fram.

   


Efter maten blev det te och kaffe samt varsin godbit innan vi åkte tillbaks hit till stuga och katt.

Vi har ju fortfarande lilla, eller hon är inte så liten längre men Lycka heter hon och är sonen Anders katt när han är ute och ränner.

Nu har han varit i fjälltrakterna och åkt skidor med ledare och vänner i Friluftsfrämjandet Västerbotten där ha har en post i styrelsen.


Hemma igen så satt jag här vid datorn, då jag inte låg på soffan och sov men förmiddag och senare så letade jag först reda på en köksfläkt och det bli likadan som vi har i lägenheten i Vindeln för den är enkel och fungerar fint. Utmärkt belysning är det.

Sedan toalettstolar och det är inte det lättaste för att hitta en med mina krav, önskemål visade sig svårt och motstridiga uppgifter från olika handlare och tillverkare.

Så vi tar nog och kikar på när vi är på plats på bygghandeln eller handlarna för det blir att besöka flera.

Däremot blir det antingen IFÖ eller Gustavsberg.

Men den ska skruvas fast i golvet, spolknapp som sticker upp då jag har besvär att trycka ned den i ett hål. Det är de två vesentliga krav jag har och man kan köpa ny spolknapp till fleratalet modeller.


Inger gjorde soppa till middag och vi såg på TV, naturprogram och så Frostbiten och engelska polisdeckaren Scott & Bailey

Lycka sprang ut och in och skönt att ha muskoll på henne.

 

Satte ju kameran där så jag kan kolla om hon har något med sig.


Sedan sängen och en stund med ljudboken och jag har sovit riktigt gott inatt.


Steg upp vid sju och nu sitter jag här, Lycka har varit ute och så såg jag nu ekorre komma skuttande bak vid förrådet.


Vid lunch åker vi till Vindeln för att ta emot Alice, är där och äter middag men senare åker jag hit igen så får Inger och Alice bekanta sig med varandra.

Nu bara 5½ timme kvar   


Jag kommer nog att åka till tjejerna lite nu och då och allt beror på när jag skjutsar hem Lycka så kan ju även jag sova över i lägenheten när jag vill.


Det är kallt och på tisdag spås det 5 cm snö men senare i veckan stiger tempen och det ska bli varmare och soligare.

Nu -4.7° här i stugan och i Vindeln -4.2°


Väderstationen säger -3,5° och 0,7--2,0 m/s från sydost. Så inget jobb ute känns det som om inte solen värmer.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

   

 

Jag har börjat städa altanen.

            

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar