jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-04-18 08:34

Torsdag den 18/4

3 dagar kvar


Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.


Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat på bilblioteket.

 

Riktigt spännande bok man vill fortsätta med, handlar om AI, människa och något mittemellan det.

Hur datorer och annat försöker ta över.


Nästa i serien är 


  och så ska det väl finnas en tredje eller om den kommer, jag har inte kollat men det stod att det ska vara en trilogi.

Det kanske blir som Douglas Adams trilogi Liftarens guide till galaxen som är i minst 5 delar.   


Men jag satt som sagt mest här i soffan, försökte gå ut efter att det slutat snöa men det blåste iskallt från norr över tjärnen.

Det händer ändå saker som fågelbesök, nu satt den på förrådets hängränna.

     


En trilogi hade jag under fröautomaten, efter att Duvhöken gett sig iväg.

Nätskrika, Koltrast och Hackspett letade frön på marken.

 


Sova hann jag också göra en stund och såklart kaffe, kanske därför jag blir så trött, för mycket kaffe.


Till middag blev det pyttipanna med ägg och rödbetor.

Såg film från Netflix och det blev.

Jag måste skriva upp vad jag tittar på, jo en norsk film om Trolljägaren.

Så här står det bl.a på Wikipedia "Filmen är en avslöjande "mockumentär" om tre unga filmstudenter som följer med trolljägaren Hans som är anställd av "Trollsäkerhetsverket" och hans hemliga jakt på troll i norsk natur. Handlingen presenteras som om videomaterialet har lämnats kvar av studenterna och visar flera möten med riktiga troll."

Faktiskt riktigt kul.


Sedan blev det Heart of the Hunter från Sydafrika.

Därefter sängen med min ljudbok och gosig kisse på min mage och ben.

Nästan så jag fick känslan av att Gunnar låg hos mig för han brukade ligga precis sådär.

 

Släckte ganska tidigt och har sovit gott, ingen jägare som varit på mina tår.

Vaknade tidigt men somnade om och halv sju kom Lycka och lade sig hos mig en stund innan vi steg upp.

Klart väder ute men kallt i natt med -9,3° vid halv tre.

I morse lite varmare och det spås varmgrader idag så idag blir det nog mer tid ute, ska se om jag drar ut husvagnen från sitt garage eller så grejar jag med gräsklipparen.

 

Nu lite drygt nio har jag -2.1° här och i Vindeln bara -0,5°

Väderstationen säger -0,4° och 0,7--1,7 m/s ostlig vind.


Morgonbilderna ser ut så här.

     


Snöfritt på altantaket, bara en massa boss från träden där och

   


snön tinar här också

 


och ekorren är här, en av dem.

   

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar