jans

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2024-03-27 07:47

Onsdag den 27/3


Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.

 


Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på plats under tak.



Jag varnade för att man plogat för brett och ut över dikeskanten men han tog det försiktigt och fick backa om ett par gånger så det blev ingen bärgning. 


   


Efter avlastning så passade jag på att gå på skaren i skogen och fota lite där planerna för att gräva är.


Fotat från vägen så är det till höger om husvagnen jag tror att bästa stället är.

 


Ungefär där jag står på bilden nedan och så gräva runt bakom husvagnen

 


mellan gäststugan till vänster och förrådet till höger.

 


Gäststugan ska anslutas och toan finna bakom luftvärmepumpen.

 


Toan här i stugan blir bakom fönstret i mitten. Det högra lilla toafönstret ska bytas till ett likadant som de andra och dörren till höger till varmförrådet byggs igen.

 


Här mellan husen ska det grävas så jag får ta ned några träd, men han som ska gräva får komma och bedöma marken och hur många träd som behöver tas bort.

 


Det blev lite annat pyssel också, bar träskivorna in i värmen med en tyngd (husvagnsbatteriet) på så att de kanske inte slår sig mer än vad de gjort.

Tog in ved och så in och greja med foton, kaffe och läsa boken i soffan med en gosig katt utmed mig och massor av småfåglar utanför fönstret.


Det blev schnitzel med potatis och sallad till middag.

Sedan blev det film och jag fastnade på Laurel and Hardy

Alltså Helan & Halvan (samma länk som den andra) som de kallades här och det blev hela kvällen, i alla fall till nio (21) då jag återgick till datorn och koll av det sista som hänt.


Men vid 22 så gjorde jag mig i ordning för sängen och ljudboken men ingen katt, hon låg och sov här i kontorets gästsäng.

Vid 23 släckte jag och har sovit förutom halv tre då jag gick upp och kissade.

Vaknade vid sex men låg kvar till halv sju då jag fick ett SMS från Bygma.

Mitt beställda fönster finns att hämta så nu är frågan om jag ska hämta enbart det idag eller.

Jag ska ju till Vindeln imorgon och hämta Inger men påsken står för dörren och Bygma stänger tidigt i morgon.


Jag ska rådgöra med Inger.

Dessutom kanske jag ska lämna tillbaks Lycka som nu varit hos mig i över en månad, det blir väl 5 veckor till helgen.

Anders vill väl ha tillbaks sin katt nu när han kommer hem igen efter en tid ute i Jämtlandsfjällen.


Vi har haft varmt och vi har haft kallt de senaste veckorna och nu ska det bli lite varmare igen.

Så den lilla snö som kom i natt tinar nog bort idag eller i morgon.


Nu -2.6° här och i Vindeln -0.8° 

Väderstationen säger -2.4° och 2,7--3,1 m/s ostlig vind (första värdet är senaste avläsningen och den andra är vindby den avläst, ett medelvärde finns också och det är nu 1,0 m/s).

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

 


Den här kameran har blivit dålig, suddig bild så jag ska se om det bara är skit på linsen eller något jag inte kan åtgärda.

       


Jag längtar till badtunnebad men Lycka är nöjd med att sova i fönstret. I natt har jag inte haft henne i sängen.

    

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar